Yrjö Eronen Paikallishallinnon puolesta

Reklamaatio

Pari sanaa reklamaatiosta ja velan vanhentumisesta

Ei riitä, että ostaja reklamoi tuotteen virheestä. Lisäksi tämän kannattaa pikimmiten esittää myyjälle korvausvaatimus, jottei velka pääse vanhentumaan.

Ostajan havaittua virheen ostamassaan tuotteessa hän voi vaatia virheen korjausta, uutta toimitusta tai hinnanalennusta taikka kaupan purkua sekä tämän lisäksi vahingonkorvausta. Tämän blogikirjoituksen keskiössä on kaupan purku ja siitä johtuva vahingonkorvausvaatimus.

Laiminlyöty reklamaatiovelvollisuus johtaa ostajan osalta siihen, ettei hän enää voi vaatia asiassa vahingonkorvausta.

Taas Posti ampuu omaan jalkaansa

Tässä vaiheessa, 18.10.2017, voin lisätä tähän tarinaan sen opetuksen. Kannattaa aina valittaa, jos saa huonoa, asiatonta tai muuta vastaavaa palvelua. Tänään minulle soitettiin Postista ja valiteltiin heidän puoleltaan tapahtunutta virhettä. Henkilöasiakkailta ei pitäisi periä laskutus- ja polttoainelisiä. Tuo selittääkin koko sekaannuksen ja sen ettei laskuhuomautusta pystynyt lähettämään henkilöasiakkaana.

Uskomattoman huonoa & uskomattoman hyvää palvelua - Tunne mikä jäi Kangasalla

Joulun alla vein autoani pesuun keskeiselle huoltoasemalle Kangasalla. Vanhempi naishenkilö totesi pesupassin osalta, että se on vanhentunut, se on 6 kk voimassa ensimmäisestä leimasta. Se kuulemma vanhenee koko passin osalta, myös siten, jos olisin eilen ottanut leiman k.o passiin sekin olisi vanhentunut.
Jos joku ei tiedä mikä pesupassi on, niin sillä leimoja keräämällä saa lopulta kaupan pälle maksuttoman pesun, tässä tapauksessa joka kuudes pesu on on tai siis olisi pitänyt olla maksuton.

Toimituksen poiminnat

Julkaise syötteitä